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Jardunaldia: "Emakumea eta zientzia" / Jornada: "Mujer y ciencia" (Olatz Cánovas)







Olatz Cánovasek Zallako Maristetan eta Balmasedako institutuan ikasi zuen, EHUn sartu baino lehen San Mamesen ingeniaritza industriala ikasteko.

2014an amaitu zuen gradua (AEBko unibertsitate bateko truke-programa bat barne), eta master bikoitza (ingeniaritza industriala San Mamesen + propultsio aeroespaziala Cranfielden, Erresuma Batuan) 2016an.

Ondoren, ITP Aeron hasi zen lanean, auto-enpresa batean denbora-tarte labur bat eman ostean, motorreko pieza kritikoen egitura-analista moduan. Bi urteren ondoren, Erresuma Batura itzuli zen, Rolls-Royce bezeroarekin soinez soin lan egiteko Airbus A350 XWB hegazkinarentzako motorraren proiektuan.

Egitura-analista moduan zuen lana piezaren segurtasuna kalkulatzea zen, hau da, kalkulatzea zenbat denbora egon daiteken hegan pieza bat modu seguruan. Horrek esan nahi du egunero metodo berriak garatu behar direla ahalik eta motor efizienteenak egiteko, inolaz ere segurtasuna arriskuan jarri gabe.

Gaur egun, ITP Aeroren ordezkari moduan Rolls-Roycen, motorraren bertsio efizienteago bat diseinatzen ari da, zeinaren xedea den erregaiaren kontsumoa eta igorpenak murriztea; ITPk egiten duen motor-zatia gainerako zatietan integratu nahi du.



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Olatz Cánovas estudió en Maristas de Zalla y el instituto de Balmaseda, antes de entrar en la UPV-EHU para hacer ingeniería industrial en San Mamés. 

Acabó el grado en 2014 (incluido un periodo de intercambio en una universidad de EEUU) y el doble máster (ingeniería industrial en San Mamés + Propulsión aeroespacial en Cranfield, UK) en 2016.

Después comenzó a trabajar en ITP Aero, tras un breve periodo en una empresa automovilística, como analista estructural para piezas críticas del motor. Después de 2 años se fue al Reino Unido de nuevo, para trabajar codo con codo con su cliente Rolls-Royce en el proyecto del motor para el avión de Airbus A350 XWB.

Su trabajo como analista estructural consistía en comprobar la seguridad de la pieza, calcular cuánto tiempo puede estar volando una pieza de forma segura. Esto supone cada día desarrollar nuevos métodos para conseguir hacer motores lo más eficientes posible sin comprometer en ningún momento la seguridad.

Actualmente, como representante de ITP Aero en Rolls-Royce, está involucrada en el diseño de una nueva variante del motor aún más eficiente, que pretende reducir el consumo de combustible y emisiones, encargándose de la integración de la parte del motor que hace ITP en el resto del motor.

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